Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

26 Nisan 2012 Perşembe

BEZE

ATAK YULAF KEPEKSİZ TARİFLER - TATLI

Ben deneme amaçlı 1 yumurta beyazı ile yaptım o yüzden bezeleri küçük küçük sıktım. Çok lezzetli oldu. Size tam malzemeli tarifi veriyorum. Yarın ben de tam malzeme ile yapıp resmi değiştireceğim...:)

Malzemeler:

3 yumurta beyazı
2 çay bardağından biraz az tatlandırıcı
1 damla limon
Tırnağınızın ucu ile azıcık tuz

Yapılışı:

Fırınınızı 100 derecede ısıtın.
Tüm malzemeleri ısıya dayanıklı bir kabın içinde mikser ile çırpın.
Bir tencerenin içinde su kaynatın. Malzeme kabınızı bu sıcak suyun içine yerleştirin. Aman dikkat malzemelerin içine su kaçırmayın..:)
10 dakika en kısıkta olacak şekilde ocağın üzerinde malzemeleri çırpmaya devam edin.
Ocaktan alın, tadına bir bakın, gerekiyorsa bu aşamada tatlandırıcı ilave edebilirsiniz. 10-15 dakika daha mikserle çırpın. Bembeyaz, yoğun bir köpük olup, mikserin ucundan kaba damlamayacak kıvama gelene kadar çırpın.
Fırın tepsinize yağlı kağıt serin.
Ya bir kaşık yardımı ile, yada krema sıkacağı ile tepsinize aralıklı bir şekilde bölüştürün. Ben tek yumurta ile yaptığımdan küçük küçük yaptım. Aslında daha büyük ve dolu dolu konulmalı.
Fırına atın, yaklaşık 20-30 dakika fırında pişirin. Önemli nokta bezeler pembeleşmeye başlamadan fırından çıkarmanız lazım.
Soğutun ve servis edin.
Afiyet olsun...:)

1 yorum:

  1. ya ben 2 kere denedim.ikisinde de güzel oldu kıvamı süper fakat fırına koydum 1 saat pişti 100 c de çıkardım.dokundum parmağıma yapıştı içidee yumuşak elime yapıştı.bi türlü sertleşmedi.acaba fırını nasıl çalıştırdınız.benim turbo fırın .alt üst açık şekilde turbosuz pişirmeye çalıştım.bilgi verirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil