Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

13 Nisan 2012 Cuma

TAVUK KÖFTESİ

ATAK TAVUK TARİFLERİ


Bu tarif için sevgili dukaniche'ye ve anneannesine teşekkür ederim. Orjinal tarif satır köftesi gibi hazırlanıyor, ben parça tavuk hissetmek istemediğim için parçalayıcıdan geçirerek uyguladım

Malzemeler:

250gr. tavuk göğsü (parçalıyıcıdan geçirip kıyma kıvamına getirin)
1 yumurta
1 tatlı çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı karbonat
2 tatlı kaşığı yulaf kepeği
1 yemek kaşığı sirke
2 diş sarmısak rendesi
Kırmızı pul biber

Yapılışı:

Bütün malzemeleri iyice karıştırın. Yumuşacık bir kıvama gelene kadar karıştırmaya devam edin.
Tavanızı yağlayıp silin ve kızdırın
Kızmış tavaya kaşık yardımı ile köfte boyutunda parçalar bırakın
İsterseniz üzerine kırmızı pul biber serpin.
Kapağını kapatıp pişirin
Köftelerin üst kısmı beyazlamaya yaklaşınca köfteleri spatula yardımı ile ters yüz edin. 
Kapağını kapatarak 10 dakika daha pişirin.
Servis tabağına alıp bulunduğunuz devreye göre ot, salata, domates, vs. ie süsleyip servis edin. (benim protein günümdü, o yüzden dereotu, maydanoz ve kornişon ile servis hazırladım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder