Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

15 Temmuz 2012 Pazar

KAKAOLU SORBE

SEYİR YULAF KEPEKSİZ TARİFLER - TATLI

Sorbe yapılırken aslında süt ürünleri kullanılmaz. Ama biz light süt kullandığımız için ben sorbe tarifini aşağıdaki gibi biraz değiştirdim. Umarım beğenirsiniz. Ben bayıldım..:)

Malzemeler:

2,5 bardak light süt
1+1/4 bardak toz tatlandırıcı
2 yemek kaşığı yazı azaltılmış kakao
1 tatlı kaşığı neskafe
2 çay kaşığı vanilya aroması

Yapılışı:

Dondurma makinenizin ana haznesini 24 saat önceden bir naylon torba içinde, tamamen kuru olarak buzluğa atın (ben Tchibo'dan aldım. siz de kendinizinkinin kullanma kılavuzunu okuyun ve o talimata uyun)
Sorbenizi hazırlamadan 4 saat kadar önce malzemelerin hazırlanması gerek. Zamanınızı ona göre ayarlayın (siz yine de kendi makinenizin talimatlarını bir gözden geçirin)
Sütünüzden 1/2 bardak ayırın ve kalanını kaynatın, altını kapatın.
Ayırdığınız süte kakao, neskafe, tatlandırıcı ve vanilyayı ekleyerek mikser ile iyice karıştırın. 
Bu karışımı kaynatıp altını kapattığınız süte karıştırarak ilave edin.
Dışarıda soğumaya bırakın.
Soğuduktan sonra kapağını kapatıp buzdolabında minimum 4 saat dinlendirin.
Son yarım saatinde buzluğa alın.
Buzluktan dondurma makinenizin haznesini çıkarıp makinenizi hazırlayın.
Buzluktan çıkardığınız karışımı bir kaç kere karıştırın ve dondurma makinenize alıp makineyi çalıştırın.
Yarım saat sonra dondurmanız hazır olacaktır.
Sorbeyi makineden bir kaba boşaltın ve buzlukta minimum 1 saat bekletin.
Servise hazırdır, afiyet olsun..:)
Not: Dondurma makineniz yoksa, karışımı dolapta soğuttuktan sonra buzluğa alın. Saat başı çıkarıp iyice karıştırın. 4-5 saat sonra istediğiniz kıvamda sorbeniz hazır olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder