Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

12 Haziran 2012 Salı

DUKAN ŞANTİ

ATAK YULAF KEPEKSİZ TARİFLER - TATLI


Not: su bardağı olarak verilen ölçü ingilizcede "cup" denen ölçü. 240ml. lik bir hacime denk geliyor.

Malzemeler:

3/4 su bardağı tatlandırıcı
1/3 bardak su
1/4 çay kaşığı sirke
2 yumurta akı
1 çay kaşığı vanilya aroması (1/2 tüp Dr. Oetker)

Yapılışı:

Su, şeker ve sirkeyi karıştırın. 
Orta ateşte karıştırarak şekeri iyice eritin.
Kaynamadan ocaktan alın.
Derin bir cam kaseye yumurta aklarını ve vanilya aromasını alın.
Mikserin en yüksek devrinde 5 dakika sürekli çırpın. Yumurta sert beyaz bir köpük haline gelecektir.
Bu kıvama gelince üzerine azar azar şekerli suyu ilave edin ve 6-7 dakika daha yüksek devirde çırpın.
Dışarıda soğutun, kapaklı bir cam kapta dolapta muhafaza edin.
Soğuduktan sonra, istediğiniz tatlının yanına, üzerine ekleyerek servis edin.
Ben güçlendirmede olduğum için çilekli kup hazırladım...:)
Enfes oldu, afiyet olsun..:)

5 yorum:

  1. sirke kokusu oluyor mu? ve sirkenin hikmeti nedir?konmasa?

    YanıtlaSil
  2. Hem diyet hem de normal şanti tariflerinde sirke muhakkak kullanılıyor. Koku bırakmıyor, sanırım yumurta akinin kıvama gelmesine yardımcı oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Yumurta pişmiş mi oluyor çiğ yumurta yemek istemiyorum da

    YanıtlaSil
  4. çiğ ama sirke sayesinde yumurta kokusu kalmıyor. dukan olmayan orjinal ev yapımı şantiler de böyle yapılıyor..:)

    YanıtlaSil
  5. Benim dukan ekmeklerim/keklerim yumurta kokuyordu ve bugün içgüdüsel olarak limon sıktım kokmaması için--sirkeyi de deneyeceğim, teşekkürler.

    YanıtlaSil