Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

20 Mayıs 2012 Pazar

YULAF KEPEKLİ EKMEK 04

ATAK YULAF KEPEKLİ TARİFLER - TUZLU / EKMEK

Bu ekmeği 3. denemem, bu sefer içindeki tuzu çıkarıp, 1,5 tatlı kaşığı Vegeta Baharatlı Sebzeli Çeşni ekledim. Bir de 20x30cm. boyutlarında fırın tepsisinin içine yağlı kağıt serip öyle pişirdim. En iyisi bu oldu...:)


Dünkü 2. denememde orta boy dikdörtgen kek kalıbı kullandım. Harika kabardı, arasını aç sandviç yap kıvamında oldu. Tavsiye ederim...:) 
Bu tarif için Dukanella'ya teşekkürler...:)

Malzemeler:

3 yumurta (beyazlar ve sarılar ayrılıp, ayrı ayrı derin kaplara konulacak)
1/2 paket light labne
1 fıske tuz
3 yemek kaşığı yulaf kepeği
1 tutam susam (atakta çörekotu tercih edin)
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı mahlep
(istediğiniz baharatları ekleyerek değişik tatlar elde edebilirsiniz. Ancak tuzlu çeşnler ekleyecek olursanız, tarifteki tuzu çıkarın)

Yapılışı:

Fırını 200 derecede ısıtın
Yumurta aklarını kabartma tozu ile kıvamlı bir köpük halini alana dek mikserle iyice çırpın.
Diğer kapta yumurta sarılarını labne ve tuz ile mikserle çırpın.
Üzerine yumurta beyazlı köpüğü ekleyin ve mikserin en yavaş ayarında malzemeler karışacak kadar kısa bir süre çırpın.
İçine mahlebi ve yulaf kepeğini ilave edip kaşık ile iyice karıştırın.
Orta boy bir tepsiye (ben yuvarlak borcam kullandım) yağlı kağıt serin ve üzerine karışımı dökün.
Üzerine susam serpin, fırına atın.
Yaklaşık 20 dakika pişirin. Çıkarmadan ince içini bir kürdan ile kontrol edin, gerekirse 5 dakika daha pişirin.
Fırından çıkarıp dışarıda soğutun. Sonra kabından çıkararak buzdolabında muhafaza edin.
Afiyet olsun... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder