Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

17 Nisan 2012 Salı

EV YAPIMI SUCUK

ATAK ET TARİFLERİ




Yağ meselesinden dolayı en sevdiğim yemeklerden olan sucuğu tüketememeye çok bozuluyordum. Ben de diyet sucuk yapmaya karar verdim. Fena da olmadı... :)

Malzemeler:


1/2 kilo yağsız kıyma
4 diş sarımsak
2,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1,5 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı çemen (koymasanız da olur)
1 çay kaşığı acı kırmızı toz biber (acı seviyorsanız miktarını arttırabilirsiniz)

Yapılışı:

Sarımsakları ince rendeden geçirin.
Kıyma, sarımsak ve baharatları iyice yoğurun.
Temiz bir bezin içerisine kıymayı yayın. Kalınlığının 0,5-1cm. arasında olmasına dikkat edin. Daha ince olursa piştiğinde çok sertleşiyor. Benim yaptığımın kenarları çok incelmişti, pişirince o kısımlarını ayıklayarak yemek durumunda kaldım... :)
Kıymayının üzerini de bez ile kapatın (kıyma bohçalanmış olacak)
Açık havada 3-4 gün kurutun. 
Kuruyunca ister dilimleyerek, ister bütün olarak buzdolabında muhafaza edin, küp şeklinde doğrayarak pişirin.
Önemli not: Yağsız kıymadan yaptığımız için pişirme esnasında su kullanmanızı tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. Rahmetli babam sucuk köftesi yapardı, bayılırdım, keşke tarifini de alsaymışım ondan diye geçen gün geldi aklıma:( Çok güzel bir tarife benziyor, ama bozulmuyor mu açık havada et? Kokmuyor mu?

    YanıtlaSil
  2. bozulmadı ama evet koku sorunu var. o yüzden balkonda gölgede kuruttum.

    YanıtlaSil