Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

20 Nisan 2012 Cuma

LİMONLU KAKAOLU CHEESECAKE

SEYİR YULAF KEPEKLİ TARİFLER - TATLI

Dilimlenmiş olarak resmini, akşam yiyeceğimiz için ancak gece koyabileceğim, kusuruma bakmayın...:)

Malzemeler:

Taban için:
3 kaşık yulaf kepeği
2 kaşık süt tozu
1 kaşık yağsız kakao
1 yumurta
2 kaşık tatlandırıcı
1 çay kaşığı toz jelatin
Krema için:
100gr. light labne
100gr. yağsız tuzsuz lor
1 yumurtanın beyazı
1,5 çay kaşığı toz jelatin
50ml. su
2 kaşık tatlandırıcı (karışım tamamlanınca tadına bakın, isterseniz ilavede bulunun)
1 tatlı kaşığı limon aroması (Dr. Oetker aromadan 1 tüp)
Üstü için:
1 kaşık yağsız kakao

Yapılışı:

Taban:
Fırının 200 derecede ısıtın.
Yulaf kepeği, süt tozu, kakao ve yumurtayı iyice karıştırın.
Küçük bir tepsiye yağlı kağıt koyup karışımı kalınlığı 1cm. olacak şekilde kağıdın üzerine yayın.
Fırına atıp 10-15 dakika pişirin. (10. dakikada içine bir kürdan batırıp içinin de pişip pişmediğini kontrol edin, ona göre pişirmeye devam edin)
Piştikten sonra hemen bir tabağa alıp soğutun.
İyice soğuduktan sonra blendera alın ve toz haline gelene kadar karıştırın. İçerisine 2 kaşık tatlandırıcıyı koyup tekrar karıştırın.
Krema:
Peynirleri iyice ezerek birbirine karıştırın.
İçerisine şekeri ve limon aromasını ekleyip tekrar karıştırın.
Ufak bir cezvede suyu koyup içine toz jelatini atın ve eritin. Kaynatın, kaynadıktan sonra 30-45sn. karıştırarak pişirin.
Yumurta akını yoğun beyaz bir köpük haline gelene kadar mikser ile çırpın. İçine 1 çay kaşığı tatlandırıcı ilave edip tekrar karıştırın.
Yumurta aklarını peynirlere katıp kaşık ile karıştırın. Üzerine ılıklaşmış olan jöleli suyu ekleyip, hepsi krema kıvamına gelecek şekilde karıştırın.


15-20cm lik alçak bir borcamın içine tuz haline getirdiğiniz taban malzemesini iyice yayın. üzerine 50ml(yarım çay bardağı) sıcak suda eritilmiş jeletini dökün ve malzemeyi sıkıştırarak yassılaştırın. (aslında borcam yerine aynı büyüklükte kilitli kek kalıbı daha iyi olur, bende yoktu)
Üzerine kremayı düzgünce yayın ve buzdolabına atın, 6-8 saat, hatta mümkünse 12 saat dolapta bekletin.
Dolapta soğuyunca üzerine tel süzgeçten geçirerek kakaoyu serpin, ve servis edin.


3 yorum:

  1. Tabanda kullandığınız jelatini keki tutsun diye mi katıyoruz acaba, kullanmasak olmaz değil mi? jelatinin tadını çok sevemedim nedense. Gerçi 1 çay kaşığı olduğu için belki hissedilmiyordur bile, fikir verirseniz sevinirim.Bu arada bir şey farkettim sizinle de paylaşmak isterim, geçen gün tabansız limonlu cheesecake yaptım ama eskiden beri diyet olmayanına hep süzme yoğurt da koyardım, evde light labnem az gelince evdeki ateşoğlu süzem yoğurttan kullandım, besin değerlerine baktığımızda light labne yağ oranı %9 muş, ateşoğlu süzme yoğurdunki %8.3. cheesecakelere çok güzel kıvam veriyor süzme yoğurt dolayısıyla labneh ile beraber de kullanılabilir bence.

    YanıtlaSil
  2. Jelatin tamamen bağlayıcı malzeme olarak kullanılıyor. Katı yağ kullanmadığımızdan kullanıyorum. Dediğiniz gibi tadı neredeyse hiç yok. Süzme yoğurt iyi fikir. Ama labne light bile olsa çok tüketilmemesi lazım aslında. Belki de ev yapımı light süzme yoğurt koymak daha iyi bir fikir olabilir: http://dukanoloji.blogspot.com/2012/04/suzme-light-yogurt.html

    YanıtlaSil
  3. Mesajımın üstüne diğer marka süzme yoğurtlara baktım %5 oranlı markalar dahi varmış, farkında değildim. Bazı tarifler için yapıyorum evde süzme yoğurt ama cheesecake için dışarıdan alınanlarla yapılınca sanki dokusu daha iyi oluyor gibi geldi. Light labne %9 olunca hani nerden kıssam diye düşündüm, işte cheesecake delisi olunca böyle hesaplar yapar oldum:)

    YanıtlaSil