Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

16 Nisan 2012 Pazartesi

KARIŞIK SEBZELİ BİFTEK

SEYİR KIRMIZI ET TARİFLERİ - sebze günlerinde

Bugün canım hiç yemek pişirmek istemiyordu. O yüzden hızlı bir şeyler hazırladım. Ben evde olan sebzeleri kullandım, siz de öyle yapabilirsiniz.

Malzemeler:

1/2 orta boy karnıbahar
1 büyük kabak
1 büyük kırmızı biber
1 dilim inceltilmiş yağsız biftek
2 dilim yuvarlak dilimlenmiş soğan
Yeşil biber
Tuz
Karabiber
2 kaşık katkısız salça
1 tatlı kaşığı katkısız biber salçası
İstediğiniz baharatlar (ben sebzeliçeşni kullandım)

Yapılışı:

Bir tencerede karnıbahar, soyulmuş ve kalın halkalar halinde kesilmiş kabak ve 1/2 kırmızı biberi (dip kısmını kullanın) üzerine örtecek kadar su ile haşlamaya başlayın. Üzerine bir fıske tuz atın.
Kalan kırmızı biberi ve yeşil biberi ince halkalar şeklinde doğrayın.
Bifteğinize baharatlarınızı sürün.
Bir tavada soğanı ve biberleri kavurun. Soğanı halka olarak koruyun. Hafif renk değiştirince bifteği de tavaya alın. Önünü ve arkasını hafifçe pişirin. Üzerine içinde salçaların eritilmiş olduğu 1/4 bardak kaynar suyu dökün. Kapağını kapatıp pişmeye bırakın.
Etin inmesine yakın haşlanmış sebzelerin suyundan 1/2 fincan ete ekleyin tuz ve karabiber karıştırın.
Sebzeler haşlanınca ve et suyunu biraz çekince altlarını kapatın.
Bir tabağa önce delikli bir servis kaşığı ile sebzeleri sularını süzerek alın. Ardından soğan ve eti de tabağa yerleştirin. Tavadaki biberleri etin üzerine bir kaşık ile koyun. Etin salçalı suyunu da sebzeler ile etin üzerine gezdirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder