Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

18 Ağustos 2012 Cumartesi

ŞEFTALİ ve ÇİLEKLİ SORBE

GÜÇLENDİRME MEYVELİ TATLILAR

Tüketirken meyve limitinize dikkat edin, 1/5'i bir öğün meyve demek. Diyette değilken bu tarifi makine olmadan yapmıştım. Herkesde dondurma makinesi olmayabilir o yüzden o tarifi yazdım. 

Malzemeler:

2 büyük şeftali (buzdolabında soğutulmuş, kabukları soyulmuş ve doğranmış) yaklaşık 2 bardak
1 avuç çilek (buzdolabında soğutulmuş, sapları ayıklanmış) yaklaşık 1 bardak
1 bardak taze sıkılmış soğuk portakal suyu yada 2 limon suyu + soğuk su (1 normal boy su bardağı)
3 yemek kaşığı tatlandırıcı

Yapılışı:

Meyveleri ve limonlu suyu blendera alın
2 kaşık tatlandırıcıyı ilave edin
Malzemeler püre haline gelene kadar iyice karıştırın.
Tadına bakın gerekli görürseniz tatlandırıcı ekleyin tekrar karıştırın.
Püreyi plastik bir kaba alın ve buzluğa atın.
2 saat boyunca her yarım saatte bir (toplam 5 kere) çıkarıp metal bir kaşıkla karıştırıp tekrar buzluğa koyun
Son karıştırmanızdan yarım saat sonra servis edebilirsiniz.
Dondurma makinesi olanlar için: (ben makinede yaptım)
Blenderdan geçirdiğiniz malzemeyi cihazınızın kullanma kılavuzuna göre makineye alın. Buzlukta muhafaza edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder