Diyet yapmayı sıkıcılıktan kurtarabilecek, deneyip beğendiğim, arada kendim modifiye ettiğim tarifler...:) Aslına bakarsanız bu blogun amacı kendimi motive etmek, umarım size de faydası olur...:) Sevgiler, Burcu Timoçin

23 Temmuz 2012 Pazartesi

MİKRODALGADA YULAF + BUĞDAY KEPEKLİ EKMEK

SEYİR YULAF KEPEKLİ TARİFLER - TUZLU / EKMEK

Özellikle yazın bu aşırı sıcak günlerinde yumurta kokusu (özellikle de sarısının) fena halde beni rahatsız ediyor. İşin içine bir de zamansızlık girince bu aralar mikrodalga ile hazırlanan yumurta sarısız tariflerin peşine düştüm. Ben sonuçtan memnun kaldım, umarım siz de beğenirsiniz.

Malzemeler:

4 yemek kaşığı yulaf kepeği
2 yemek kaşığı buğday kepeği
2 yumurta akı
4 çay kaşığı kabartma tozu
4 yemek kaşığı yağsız tuzsuz lor
4 yemek kaşığı light yoğurt
1 silme çay kaşığı tuz
İsteğe bağlı olarak çok az karabiber (ben koymadım)
Çörekotu

Yapılışı:

Yumurta aklarını hafifçe köpürene kadar mikserle çırpın
İçine yoğurdu ekleyin yine çırpın.
Loru da ekleyin, lorlar iyice karışana, kıvam pürüzsüze yaklaşana kadar mikserle çırpmaya devam edin.
Kalan malzemeleri de ekleyip, mikserle yavaş devirde karıştırın.
Karışımı mikrodalgaya girebilecek bir borcama alın, üzerine çörekotu serpin
Mikrodalgada 900Wda 10 dakika pişirin.
Not: İsterseniz karışımı 4 adet mikrodalgaya girebilir sufle kabına bölüştürün. Bu şekilde pişirirseniz, ortadan ikiye keserek hamburger yada sandviç ekmeği gibi kullanabilirsiniz. Önceki gün yaptıklarım o şekildeydi ama fotoğraflarını maalesef çekemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder